Colnago historie 1954 - 2024

 

 

1954
Podnikatelský příběh Ernesta Colnaga se rodí v malém obchodě na Via Garibaldi 10 v Cambiagu, kde sídlí dodnes. K rozjezdu podnikání byly potřeba peníze, takže bylo nutné vystačit s málem. Jeho otec proto řeže moruši a vyrábí z ní pracovní stůl.

1955
Během jízdy potkává Fiorenza Magniho, který si stěžuje na bolest v noze. Ernesto poukazuje na to, že kliky jsou namontovány špatně a jejich oprava problém vyřeší. Ve stejném roce odešel na své první Giro d’Italia jako mechanik v týmu, který pak vyhrál růžový dres.

1956
Ve společnosti Colnago přišla myšlenka ohýbat trubky vidlice za studena, aby byly pružnější. Podařilo se toho dosáhnout pomocí dvou kusů dřeva upevněných na pracovním stole.

1962
Při pozorování šlapání šestnáctiletého Gianniho Motty Ernesto pochopí, že se stane šampionem, a rozhodne se poskytnout mu kolo a asistenci. Motta, mezi mnoha úspěchy pod vedením Colnaga, vyhraje Giro di Lombardia v roce 1964, skončí třetí na Tour de France v roce '65 a triumfuje na Giro d'Italia v roce '66.

1967
Colnago se setkává s Eddym Merckxem, který potřebuje spolehlivá a kvalitní kola pro použití v Milán-Sanremu. Práce je perfektní a Merckx vyhrává závod.

1972
Ernesto už dávno není jen mechanik: nyní je plnohodnotným konstruktérem a vyrábí kola pro Merckxe – dokonce 20 za rok. Mistrovským kouskem je kolo, které belgický šampion použil k hodinovému rekordu.

1974
Se sponzorstvím Scic by G.B. Baronchelli Colnago přináší květinové eso ke svému oficiálnímu vstupu do světa profesionálních závodů.

1980
Colnago je neúnavný technologický inovátor, ale také podnikatel s velkou intuicí. Technická a obchodní spolupráce přináší drahocenný návrat image a také důležité úspěchy, jako je olympijské vítězství v Moskvě v týmové časovce.

1982
Ernesto Colnago se připojuje k projektu Del Tongo na vytvoření globálního týmu a ve stejném roce Giuseppe Saronni vyhrává mistrovství světa v Goodwoodu.

1986
Investice do budoucnosti, inovací a kvality. Nikdy nepřestávej věřit. Ferrari a Colnago mají mnoho společného a ne náhodou se rozvine přátelství, které povede k mnoha revolučním projektům. Drake, který navrhuje spolupráci s Colnagem, okamžitě objasňuje: „Chci jen dobré věci, ve znamení Ferrari“.

1995
Večer před debutem karbonového kola – C40 – na vyčerpávající Paris-Roubaix, Ernesto Colnago dostává telefonát od Giorgia Squinziho, patrona týmu Mapei: "… Ernesto, jsi si jistý, že naši jezdci nebudou mít zítra problémy? Nehrozí prasknutí rámu?". C40 zvítězí v tomto závodě a ve 4 dalších z 5 následujících.

2010
Rok návratu velkých značek kol na dresy jezdců: konkrétní pomoc stavitelů sportu v krizi. Colnago je samozřejmě také v první linii s týmem Colnago CSF. "Pokud nevěříme v to, co děláme, jak by ostatní mohli investovat do cyklistiky?"

2020
Tadej Pogačar na svém Colnago V3R vyhrává vůbec první Tour de France s kolem značky Colnago. Mladý slovinský jezdec se svým odvážným a vítězným přístupem dokazuje, že je dokonalým vyslancem hodnot Colnaga.

 

 

VIZE Ernesta Colnaga

Ve 13 letech Ernesto Colnago, aby mohl pracovat v továrně na výrobu jízdních kol Gloria v Miláně jako svářeč, změnil na dokumentech datum narození: neměl zákonný věk pro práci.

Jeho mimořádné schopnosti objevil téměř náhodou Fiorenzo Magni, který z něj udělal svého oficiálního mechanika na Giro d'Italia.

Odtud je to nepřetržitý vzestup poháněný skvělými intuicemi a úžasnými výtvory.

 

 

NEPŘESTÁVAT INOVOVAT

Colnago bylo vždy nablízku jezdcům, naslouchalo jejich problémům, staralo se o jejich potřeby a – konečně – přinášelo do pelotonu ty nejprůlomovější inovace.

Pro hodinový rekord Eddyho Merckxe jsme vyrobili ocelové kolo, které vážilo pouhých 5 750 kg.

V roce 1983 jsme představili Colnago Master. Byla to opravdová inovace. Trubky měly část ve tvaru hvězdy. Tento tvar nebyl nikdy předtím viděn: výsledkem byl pevnější rám a mimořádná krása produktu.

V roce 1987 Colnago spolupracoval s Ferrari. Z tohoto partnerství vzešlo mnoho nápadů. Jedna intuice zde především zůstala: použít k výrobě rámů jízdních kol uhlík místo oceli.

V roce 1995 karbonové kolo Colnago vyhrálo Paříž Roubaix. Od té doby všechny kola v pelotonu přijaly tento materiál.

V roce 2012 jsme uvedli na trh závodní kolo s kotoučovými brzdami. Nikdo to nikdy neudělal. Dnes jsou široce rozšířené.

2012-first disc

Zpět do obchodu